Samolot Savage Bobber

Savage Bobber jest przeznaczony dla Pilotów, którzy szukają samolotu solidnego, maksymalnie prostego w budowie i eksploatacji. Jest około 25 kg lżejszy od pozostałych i tym samym zwinniejszy. Zapewnia niezrównaną możliwość dostępu do wszystkich elementów.

Brak pokrycia kadłuba sprawia, że jest dość odporny na boczne powiewy powietrza. Świetny jako „bush plane” lub wodnosamolot. Poczucie wolności i kontakt z wiatrem na pewno długo pozostanie w Twojej pamięci.

Niepowtarzalny klimat „customowo” wykonanych samolotów na pewno docenią fani motocykli typu chopper lub bobber (np. Harley-Davidson). Pozbyliśmy się wszystkich niepotrzebnych elementów zostawiając tylko te niezbędne. Bobber może być dowolnie spersonalizowany, aby w pełni wyrazić Twoją indywidualność.

Samolot Savage Bobber

Standardowe wyposażenie Savage Bobber

  • Silnik Rotax 912 UL 80hp
  • Standardowe miejsce pilota z przodu
  • Dwu-łopatowe drewniane śmigło (183cm)
  • Dwa zbiorniki paliwa – łącznie 68 litrów
  • Możliwość wzrokowego sprawdzenia poziomu paliwa z kabiny
  • Pojedyncza dźwignia klap (3 pozycje)
  • Manualny trymer steru wysokości
  • Hamulce hydrauliczne, opony Tundra 8:00 x 6
  • Sterowane tylne kółko
  • Amortyzowane zawieszenie
  • Aluminiowe lotki i klapy
  • Poszycie z płótna lotniczego 90 gr
  • Śruby calowe w standardzie lotniczym
  • Rozkładane skrzydła (wymagany czas: 30min)
  • Zintegrowane mocowania dla pływaków

Opcje customizacji, silnika i wyposażenia

  • Skórzane siedzenia, w starym stylu
  • Skórzane sakwy – para
  • Skórzana torba na narzędzia
  • Zestaw na zimę (osłona kabiny z 2 drzwiami)
  • Sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa
  • 15 kolorów malowania silnika
  • 10 schematów malowań
  • 20 kolorów orurowania
  • Chromowane wydechy i elementy silnika
  • Chromowane felgi
  • Unikalny panel instrumentów
  • Druga manetka przepustnicy
  • Rotax 912 S – 100hp
  • Rotax 914 Turbo 115hp
  • Turbina Mitsubishi dla Rotax 80hp
  • Rama z manometrem, wypełniona gazem obojętnym
  • Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne wnętrza ramy
  • Dodatkowe zbiorniki paliwa (łacznie 92 litry)
  • Dodatkowa elektryczna pompa paliwa
  • Odstojnik paliwa
  • Lżejszy akumulator LiFePO4
  • Śmigło 3-łopatowe Warp Drive
  • 2-metrowy „climb propeller”
  • Dowolna wybrana awionika i instrumenty
  • Nawigacja GPS
  • Nadajnik ELT
  • Trymer typu „Cessna”
  • Turbulizatory – Vortex Generators (VG)

Ocje podwozia i zawieszenia

  • Wydłużone wzmocnione podwozie – 6 cali
  • AOSS – Alpha Omega Suspension System
  • Wzmocnione stalowe kable zabezpieczające
  • Wzmocnione mocowanie tylnego kółka
  • Koła typu Bushwheel 21-29 cali
  • Tylne kółko „Baby Bushwheel”
  • Hamulce 2-zaciskowe Beringer
  • Pływaki
Kokpit Savage Bobber
wyposażenie Savage Bobber

Wymiary

Rozpiętość skrzydeł 935 cm
Długość 640 cm
Wysokość 203 cm
Wysokość z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem 223 cm
Powierzchnia skrzydeł 14,2 m2
Cięciwa skrzydła 156 cm
Szerokość kabiny 60 cm
Rozstaw podwozia 182 cm
Rozstaw podwozia z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem 200 cm

Wagi

Maksymalna masa do startu 450 kg – 560 kg
Masa pustego 270 kg
Ładowność 180 kg – 290 kg
Max obciążenie skrzydła 39,4 kg
Współczynnik obciążenia +4 -2 G

Prędkości

Vne 205 km/h
Max prędkość lotu poziomego 175 km/h
Prędkość przelotowa 75% 145 km/h
Prędkość wznoszenia 5 m/s
Prędkość wznoszenia – climb propeller 6,4 m/s
Prędkość przeciągnięcia (pełne klapy) 55 km/h

Odległości i pojemności

Pojemność zbiorników 68 litrów
Zasięg 65 % 650 km
Maksymalny pułap 4100 m
Wymagana długość startu 80 m
Wymagana długość do lądowania 70 m
Wymagana długość startu z opcjonalnym wyposażeniem 45 m
Wymagana długość do lądowania z opcjonalnym wyposażeniem 30 m
Max składowa boczna wiatru 33 km/h

Inne modele

Savage CUB Savage Cruiser Savage Shock Cub Savage Shock Ultra Savage Norden