
Savage Bobber jest przeznaczony dla Pilotów, którzy szukają samolotu solidnego, maksymalnie prostego w budowie i eksploatacji. Jest około 25 kg lżejszy od pozostałych i tym samym zwinniejszy. Zapewnia niezrównaną możliwość dostępu do wszystkich elementów.
Brak pokrycia kadłuba sprawia, że jest dość odporny na boczne powiewy powietrza. Świetny jako „bush plane” lub wodnosamolot. Poczucie wolności i kontakt z wiatrem na pewno długo pozostanie w Twojej pamięci.
Niepowtarzalny klimat „customowo” wykonanych samolotów na pewno docenią fani motocykli typu chopper lub bobber (np. Harley-Davidson). Pozbyliśmy się wszystkich niepotrzebnych elementów zostawiając tylko te niezbędne. Bobber może być dowolnie spersonalizowany, aby w pełni wyrazić Twoją indywidualność.

Wyposażenie standardowe i opcje
Standardowe wyposażenie Savage Bobber
- Silnik Rotax 912 UL 80hp
- Standardowe miejsce pilota z przodu
- Dwu-łopatowe drewniane śmigło (183cm)
- Dwa zbiorniki paliwa – łącznie 68 litrów
- Możliwość wzrokowego sprawdzenia poziomu paliwa z kabiny
- Pojedyncza dźwignia klap (3 pozycje)
- Manualny trymer steru wysokości
- Hamulce hydrauliczne, opony Tundra 8:00 x 6
- Sterowane tylne kółko
- Amortyzowane zawieszenie
- Aluminiowe lotki i klapy
- Poszycie z płótna lotniczego 90 gr
- Śruby calowe w standardzie lotniczym
- Rozkładane skrzydła (wymagany czas: 30min)
- Zintegrowane mocowania dla pływaków
Opcje customizacji, silnika i wyposażenia
- Skórzane siedzenia, w starym stylu
- Skórzane sakwy – para
- Skórzana torba na narzędzia
- Zestaw na zimę (osłona kabiny z 2 drzwiami)
- Sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa
- 15 kolorów malowania silnika
- 10 schematów malowań
- 20 kolorów orurowania
- Chromowane wydechy i elementy silnika
- Chromowane felgi
- Unikalny panel instrumentów
- Druga manetka przepustnicy
- Rotax 912 S – 100hp
- Rotax 914 Turbo 115hp
- Turbina Mitsubishi dla Rotax 80hp
- Rama z manometrem, wypełniona gazem obojętnym
- Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne wnętrza ramy
- Dodatkowe zbiorniki paliwa (łacznie 92 litry)
- Dodatkowa elektryczna pompa paliwa
- Odstojnik paliwa
- Lżejszy akumulator LiFePO4
- Śmigło 3-łopatowe Warp Drive
- 2-metrowy „climb propeller”
- Dowolna wybrana awionika i instrumenty
- Nawigacja GPS
- Nadajnik ELT
- Trymer typu „Cessna”
- Turbulizatory – Vortex Generators (VG)
Ocje podwozia i zawieszenia
- Wydłużone wzmocnione podwozie – 6 cali
- AOSS – Alpha Omega Suspension System
- Wzmocnione stalowe kable zabezpieczające
- Wzmocnione mocowanie tylnego kółka
- Koła typu Bushwheel 21-29 cali
- Tylne kółko „Baby Bushwheel”
- Hamulce 2-zaciskowe Beringer
- Pływaki


Charakterystyki
Wymiary
Rozpiętość skrzydeł | 935 cm |
---|---|
Długość | 640 cm |
Wysokość | 203 cm |
Wysokość z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem | 223 cm |
Powierzchnia skrzydeł | 14,2 m2 |
Cięciwa skrzydła | 156 cm |
Szerokość kabiny | 60 cm |
Rozstaw podwozia | 182 cm |
Rozstaw podwozia z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem | 200 cm |
Wagi
Maksymalna masa do startu | 450 kg – 560 kg |
---|---|
Masa pustego | 270 kg |
Ładowność | 180 kg – 290 kg |
Max obciążenie skrzydła | 39,4 kg |
Współczynnik obciążenia | +4 -2 G |
Osiągi (Rotax 912 S 100hp)
Prędkości
Vne | 205 km/h |
---|---|
Max prędkość lotu poziomego | 175 km/h |
Prędkość przelotowa 75% | 145 km/h |
Prędkość wznoszenia | 5 m/s |
Prędkość wznoszenia – climb propeller | 6,4 m/s |
Prędkość przeciągnięcia (pełne klapy) | 55 km/h |
Odległości i pojemności
Pojemność zbiorników | 68 litrów |
---|---|
Zasięg 65 % | 650 km |
Maksymalny pułap | 4100 m |
Wymagana długość startu | 80 m |
Wymagana długość do lądowania | 70 m |
Wymagana długość startu z opcjonalnym wyposażeniem | 45 m |
Wymagana długość do lądowania z opcjonalnym wyposażeniem | 30 m |
Max składowa boczna wiatru | 33 km/h |