Samolot Savage Cruiser

Savage Cruiser powstał na bazie modelu Classic. Dużą uwagę poświęcono komfortowi i nowej linii kadłuba. Przeprojektowano też podwozie i przednią szybę oraz statecznik pionowy.

Model Cruiser ma te same uniwersalne i wszechstronne możliwości co model Classic. Można dobrać identyczne wyposażenie dodatkowe.Z wszystkich modeli ma największy panel przyrządów.

Najlepiej nadaje się do długich przelotów, z uwagi na najwyższą prędkość przelotową i najmniejsze opory powietrza.

Samolot Savage Cruiser

Standardowe wyposażenie Savage Cruiser

  • Inny kształt podwozia
  • Inny kształt panelu
  • Inny kąt wygięcia przedniej szyby
  • Inne końcówki skrzydeł i lotki
  • Inny kształt pionowego statecznika
  • Inny kształt dolnej części kadłuba
  • Większy panel na instrumenty
  • Kadłub z wzmacnianej stali typu 4130, spawany „TIG”
  • Szeroka kabina 69cm (72cm w ramionach)
  • Możliwość zamówienia owiewek kół i amortyzatorów
  • Układ wydechowy ze stali nierdzewnej
  • Podstawowe żółte lub białe malowanie
  • Silnik Rotax 912 UL 80hp
  • Standardowe miejsce pilota z przodu
  • Rama malowana proszkowo (czarna lub szara)
  • Malowanie 2-składnikową farbą epoxydową PPG
  • Możliwość otwarcia prawych drzwi w czasie lotu
  • Dwu-łopatowe drewniane śmigło (183cm)
  • Dwa zbiorniki paliwa – łącznie 68 litrów
  • Możliwość wzrokowego sprawdzenia poziomu paliwa z kabiny
  • Zdwojone sterowanie, wielopunktowe pasy
  • Pojedyncza dźwignia klap (3 pozycje)
  • Manualny trymer steru wysokości – zdwojone pedały hamulców
  • Ustawiane siedzenia, podłoga ze sklejki
  • Hamulce hydrauliczne, opony Tundra 8:00 x 6
  • Sterowane tylne kółko
  • Amortyzowane zawieszenie
  • Aluminiowe lotki i klapy
  • Poszycie z płótna lotniczego 90 gr
  • Śruby calowe w standardzie lotniczym
  • Rozkładane skrzydła (wymagany czas: 30min)
  • Zintegrowane mocowania dla pływaków

Standardowy panel instrumentów

  • Prędkościomierz – IAS
  • Wysokościomierz – ALT
  • Variometr – VSI
  • Busola magnetyczna
  • Chyłomierz poprzeczny
  • Obrotomierz
  • Licznik godzin (tachometr)
  • Wskaźnik ciśnienia oleju
  • Wskaźnik temperatury oleju
  • Temperatura głowic
  • Stacyjka i przełączniki iskrowników
  • Wyłącznik główny
  • Bezpieczniki
Kokpit Savage Cruiser

Opcje silnika i wyposażenia

  • Rotax 912 S – 100hp
  • Rotax 914 Turbo 115hp
  • Turbina Mitsubishi dla Rotax 80hp
  • Rama z manometrem, wypełniona gazem obojętnym
  • Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne wnętrza ramy
  • Dodatkowe zbiorniki paliwa (łacznie 92 litry)
  • Dodatkowa elektryczna pompa paliwa
  • Odstojnik paliwa
  • Lżejszy akumulator LiFePO4
  • Śmigło 3-łopatowe Warp Drive
  • 2-metrowy „climb propeller”
  • Siedzenia obszyte skórą
  • Balistyczny system spadochronowy
  • Zaczep do holowania szybowców i transparentów
  • Dowolna wybrana awionika i instrumenty
  • Nawigacja GPS
  • Nadajnik ELT
  • Światła pozycyjne i stroboskopowe
  • Reflektor lądowania
  • Elektryczny trymer
  • Trymer typu „Cessna”
  • Turbulizatory – Vortex Generators (VG)
  • Wodna nagrzewnica kabiny
  • Dodatkowe gniazdo zasilania 12V
  • Zamek w drzwiach na kluczyk
  • Dodatkowe wywietrzniki
  • Demontowalny drążek drugiego pilota
  • Panel przyrządów drugiego pilota

Ocje podwozia i zawieszenia

  • Wydłużone wzmocnione podwozie – 6 cali
  • AOSS – Alpha Omega Suspension System
  • Wzmocnione stalowe kable zabezpieczające
  • Wzmocnione mocowanie tylnego kółka
  • Koła typu Bushwheel 21-29 cali
  • Tylne kółko „Baby Bushwheel”
  • Hamulce 2-zaciskowe Beringer
  • Pływaki
  • Narty
wyposażenie Savage Cruiser

Wymiary

Rozpiętość skrzydeł 945 cm
Długość 651 cm
Wysokość 203 cm
Wysokość z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem 223 cm
Powierzchnia skrzydeł 14,2 m2
Cięciwa skrzydła 156 cm
Szerokość kabiny 69 cm
Rozstaw podwozia 186 cm
Rozstaw podwozia z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem 200 cm

Wagi

Maksymalna masa do startu 450 kg – 560 kg
Masa pustego 291 kg
Ładowność 159 kg – 269 kg
Max obciążenie skrzydła 39,4 kg
Współczynnik obciążenia +4 -2 G

Prędkości

Vne 205 km/h
Max prędkość lotu poziomego 188 km/h
Prędkość przelotowa 75% 170 km/h
Prędkość wznoszenia 4,8 m/s
Prędkość wznoszenia – climb propeller 6,2 m/s
Prędkość przeciągnięcia (pełne klapy) 62 km/h

Odległości i pojemności

Pojemność zbiorników 68 litrów
Zasięg 65 % 720 km
Maksymalny pułap 4400 m
Wymagana długość startu 110 m
Wymagana długość do lądowania 90 m
Wymagana długość startu z opcjonalnym wyposażeniem 55 m
Wymagana długość do lądowania z opcjonalnym wyposażeniem 30 m
Max składowa boczna wiatru 29 km/h

Inne modele

Savage CUB Savage Bobber Savage Shock Cub Savage Shock Ultra Savage Norden