
Nowy Savage Cub, ze swoim unikalnym wyglądem bazuje na sprawdzonej konstrukcji modelu Classic i Cruiser, ale został całkowicie przeprojektowany, aby mógł być wyposażony w różne profesjonalne opcje umożliwiające użytkowanie w trudnych warunkach „bush flying”. Przemyśleliśmy wszystkie aspekty takiego latania, czerpiąc wiedzę i doświadczenie od profesjonalnych Pilotów samolotów Piper Super Cub.
Latając podstawowym Savage Cub poznasz uczucie, które pamiętają jedynie Piloci historycznych samolotów. Z pomocą kilku specjalnych dodatków będziesz w stanie wylądować prawie wszędzie, rozkoszując sie wolnością i duchem prawdziwego „bush flying”.
Pamiętaj o naszej filozofii: „Lotniska nie są jedyną możliwością dla Pilota Savage Cub…”

Wyposażenie standardowe
Standardowe wyposażenie Savage CUB
- Nowy projekt kadłuba z wzmacnianej stali typu 4130
- Nowa konstrukcja wzmocnień nad głową
- Nowa konstrukcja zawieszenia
- Nowe wzmocnione punkty montażowe zawieszenia
- Nowa konstrukcja statecznika pionowego i steru kierunku
- Nowy projekt drzwi i tylnych szyb
- Nowe siedzenia
- Nowa konstrukcja obudowy silnika – z aluminium
- Nowy projekt grodzi silnika
- Nowy projekt końcówek skrzydeł
- Wzmocnione klapy
- Większa przestrzeń bagażowa (max 20 kg)
- Silnik Rotax 912 UL 80hp
- Standardowe miejsce pilota z przodu
- Rama malowana proszkowo (czarna lub szara)
- Malowanie 2-składnikową farbą epoxydową PPG
- Możliwość otwarcia prawych drzwi w czasie lotu
- Dwu-łopatowe drewniane śmigło (183cm)
- Dwa zbiorniki paliwa – łącznie 68 litrów
- Możliwość wzrokowego sprawdzenia poziomu paliwa z kabiny
- Zdwojone sterowanie, wielopunktowe pasy
- Pojedyncza dźwignia klap (3 pozycje)
- Manualny trymer steru wysokości – zdwojone pedały hamulców
- Ustawiane siedzenia, podłoga ze sklejki
- Hamulce hydrauliczne, opony Tundra 8:00 x 6
- Sterowane tylne kółko
- Amortyzowane zawieszenie
- Aluminiowe lotki i klapy
- Poszycie z płótna lotniczego 90 gr
- Śruby calowe w standardzie lotniczym
- Rozkładane skrzydła (wymagany czas: 30min)
- Zintegrowane mocowania dla pływaków
Standardowy panel instrumentów
- Prędkościomierz – IAS
- Wysokościomierz – ALT
- Variometr – VSI
- Busola magnetyczna
- Chyłomierz poprzeczny
- Obrotomierz
- Licznik godzin (tachometr)
- Wskaźnik ciśnienia oleju
- Wskaźnik temperatury oleju
- Temperatura głowic
- Stacyjka i przełączniki iskrowników
- Wyłącznik główny
- Bezpieczniki

Wyposażenie opcjonalne
Opcje silnika i wyposażenia
- Rotax 912 S – 100hp
- Rotax 914 Turbo 115hp
- Turbina Mitsubishi dla Rotax 80hp
- Rama z manometrem, wypełniona gazem obojętnym
- Dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne wnętrza ramy
- Dodatkowe zbiorniki paliwa (łacznie 92 litry)
- Dodatkowa elektryczna pompa paliwa
- Odstojnik paliwa
- Lżejszy akumulator LiFePO4
- Śmigło 3-łopatowe Warp Drive
- 2-metrowy „climb propeller”
- Siedzenia obszyte skórą
- Balistyczny system spadochronowy
- Zaczep do holowania szybowców i transparentów
- Dowolna wybrana awionika i instrumenty
- Nawigacja GPS
- Nadajnik ELT
- Światła pozycyjne i stroboskopowe
- Reflektor lądowania
- Elektryczny trymer
- Trymer typu „Cessna”
- Turbulizatory – Vortex Generators (VG)
- Wodna nagrzewnica kabiny
- Dodatkowe gniazdo zasilania 12V
- Zamek w drzwiach na kluczyk
- Dodatkowe wywietrzniki
- Demontowalny drążek drugiego pilota
- Panel przyrządów drugiego pilota
Ocje podwozia i zawieszenia
- Wydłużone wzmocnione podwozie – 6 cali
- AOSS – Alpha Omega Suspension System
- Wzmocnione stalowe kable zabezpieczające
- Wzmocnione mocowanie tylnego kółka
- Koła typu Bushwheel 21-29 cali
- Tylne kółko „Baby Bushwheel”
- Hamulce 2-zaciskowe Beringer
- Pływaki
- Narty

Charakterystyki
Wymiary
Rozpiętość skrzydeł | 939 cm |
---|---|
Długość | 640 cm |
Wysokość | 203 cm |
Wysokość z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem | 223 cm |
Powierzchnia skrzydeł | 14,2 m2 |
Cięciwa skrzydła | 156 cm |
Szerokość kabiny | 67 cm |
Rozstaw podwozia | 186 cm |
Rozstaw podwozia z oponami 29″ i wydł. zawieszeniem | 200 cm |
Wagi
Maksymalna masa do startu | 450 kg – 560 kg |
---|---|
Masa pustego | 296 kg |
Ładowność | 154 kg – 264 kg |
Max obciążenie skrzydła | 39,4 kg |
Współczynnik obciążenia | +4 -2 G |
Osiągi (Rotax 912 S 100hp)
Prędkości
Vne | 205 km/h |
---|---|
Max prędkość lotu poziomego | 185 km/h |
Prędkość przelotowa 75% | 165 km/h |
Prędkość wznoszenia | 5 m/s |
Prędkość wznoszenia – climb propeller | 6,4 m/s |
Prędkość przeciągnięcia (pełne klapy) | 58 km/h |
Odległości i pojemności
Pojemność zbiorników | 68 litrów |
---|---|
Zasięg 65 % | 700 km |
Maksymalny pułap | 4400 m |
Wymagana długość startu | 100 m |
Wymagana długość do lądowania | 85 m |
Wymagana długość startu z opcjonalnym wyposażeniem | 45 m |
Wymagana długość do lądowania z opcjonalnym wyposażeniem | 30 m |
Max składowa boczna wiatru | 29 km/h |